این وب سایت در جهت آموزش و یادگیری هر چه بهتر و بیشتر رشته مهندسی برق الکترونیک در زمینه های الكترونیك و قدرت و...راه اندازی شده و از دوستان علاقمند دعوت به همكاری میكند.طبیعی است که این وبلاگ کمی ها و کاستی های زیادی دارد لذا از دانشجویان عزیز که مایل به همکاری هستند دعوت به همکاری میشود این وبلاگ فقط برای آموزش و کمک به شما دوستان برای یاد گیری مطالب درسی درست شده است پس وبلاگ ما را به دوستانتان معرفی کنید.

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 57436
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


دانلود جزوه درسی فیزیک الکترونیک

استاد راهنما ; جناب آقای دکتر قهری

 

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید:

ادامه مطلب


+ نوشته شده در دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,ساعت 21:3 توسط یاسر خالقی |

سنسور مادون قرمز:

امواج الکترومغناطیسی، انرژی انتقال داده شده در فضا می باشند که به شکل نوسانات پریودیک میدانهای الکتریکی و مغناطیسی، با سرعت نور در فضا منتشر می‌گردند. خصوصیات یک موج الکترومغناطیسی، از طریق فرکانس و طول موج آن مشخص می‌شود...

 

 

 

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید:



ادامه مطلب


+ نوشته شده در یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,ساعت 21:8 توسط یاسر خالقی |

آیا توان مصرف کننده در ستاره با مثلث برابر است؟

چند نکته اساسی و ساده در مورد توان بار سه فاز

توان در بار های سه فاز اگر به صورت مثلث باشد سه برابر در ستاره است چرا ؟

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:7 توسط یاسر خالقی |

براي تعريف ميدان الكتريكي در يك نقطه معين از فضا ، يك بار الكتريكي مثبت به اندازه واحد در آن نقطه قرار داده ، سپس مقدار نيروي الكتريكي وارد بر اين واحد بار را به عنوان شدت ميدان الكتريكي تعريف مي‌كنند. بار مثبت را نيز به عنوان بار آزمون تعريف مي‌كنند. به بيان دقيقتر مي‌توان ميدان الكتريكي را به صورت حد نسبت نيروي الكتريكي وارد بر يك بار آزمون بر اندازه بار آزمون ، زماني كه مقدار بار آزمون به سمت صفر ميل مي‌كند، تعريف كرد.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:6 توسط یاسر خالقی |

● تاريخچه

در سال ۱۸۰۲ پتروف (V.P.Petrof) كشف كرد كه اگر دو تكه زغال چوب را به قطب هاي باتري بزرگي وصل كنيم و آنها را به هم تماس دهيم و سپس كمي از هم جدا كنيم شعله روشني بين دو تكه زغال ديده مي شود. و انتهاي آنها كه از شدت گرما سفيد شده است نور خيره كننده اي گسيل مي دارد. قوس الكتريكي هفت سال بعد ديوي (H.Davy) فيزيكدان انگليسي اين پديده را مشاهده نمود و پيشنهاد كرد كه اين پديده به احترام ولتا قوس ولتا ناميده شود.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:5 توسط یاسر خالقی |

شايد شما هم آرزو كرده‌ايد كه اي كاش مي‌توانستيد گوشي تلفن همراه خود را از راه دور و بدون نياز به اتصال به پريز برق شارژ كنيد و يا اين‌كه وسايل الكتريكي خود را در هر جا كه مي‌خواهيد و به صورت بي‌سيم به كار اندازيد. جالب است بدانيد كه دانشمندان از سال‌ها پيش به فكر تحقق اين آرزو‌ها بوده‌اند. يك قرن پيش بود كه نيكلا تسلا ايده انتقال الكتريسيته بدون استفاده از سيم را مطرح و پيگيري كرد و به همين منظور يك سلسله آزمايش‌هاي مبتكرانه را به مرحله اجرا درآورد. او تعدادي لامپ‌ الكتريكي را به صفحات فلزي معلق در يك ميدان الكتريكي پرقدرت متصل كرد و كوشيد آنها را به وسيله يك فرستنده الكتريسيته راه دور روشن كند. او در سال 1898 و پس از موفقيت در يك سري آزمايش‌هاي ميداني، پيشنهاد كرد كه يك سيستم جهاني از برج‌هاي غول‌پيكر كه در مجموع يك شبكه ارتباط بي‌سيم جهاني را تشكيل مي‌دادند، به وجود آيد كه با استفاده از آن مي‌شد الكتريسيته را به صورت بي‌سيم به اقصي‌نقاط جهان فرستاد. اين ايده با استقبال نسبي دولتمردان و سرمايه‌گذاران آمريكايي روبه‌رو شد و ساخت اولين برج از مجموعه‌هاي تشكيل‌دهنده سيستم جهاني تسلا در سال 1901 در جزيره لانگ آيلند آغاز شد. حاميان مالي اين پروژه، چند بانك بزرگ از جمله جي ‌پي ‌مورگان بودند كه پس از مدت كوتاهي و به دلايل مالي از ادامه حمايت‌هاي مالي خود پا پس كشيدند.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:2 توسط یاسر خالقی |

پايه و اساس رشته فوتونيك بر روي دو مبحث الكترونيك و فتو نيك بر مي گردد و به استفاده مدارات فوتوني (مداراتي كه به جاي الكترون از فوتون استفاده مي شود) در وسايل الكترونيكي مانند رادارها ، فيبرهاي نوري و ... توجه دارد. فوتونيك در ايران رشته تقريبا نوپايي است.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 8:58 توسط یاسر خالقی |

خبر خوب در مورد باتري‌هاي ليتيومي اين‌كه يك شركت كانادايي توانسته باتري‌هاي ليتيومي فوق قدرتمندي بسازد كه قادرند تجهيزات و ماشين‌آلات بزرگ و غول‌پيكري چون قايق‌هاي تفريحي، چيلر‌ها و جرثقيل‌هاي ثابت و متحرك و بسياري ديگر تجهيزات الكترونيكي بزرگ را به حركت درآورند. اين شركت كه كوروس انرژي نام دارد در زمينه ساخت باتري‌هاي مخصوص ليتيومي براي شناورها فعاليت مي‌‌كند، اما نوآوري‌هاي جديد اين شركت در مورد باتري‌هاي ليتيومي قابل استفاده در تمامي تجهيزات الكترونيكي و صنعتي بوده و به همين دليل توجه عمومي را به خود جلب كرده‌اند.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 8:57 توسط یاسر خالقی |

شيميدانان دانشكده هنرها و علوم دانشگاه «تفتز» موفق به ساخت اولين موتور الكتريكي تك مولكولي جهان شده‌اند، پيشرفتي كه ممكن است طبقه جديدي از افزاره‌هايي را ايجاد كند كه در گستره وسيعي از كاربردها از پزشكي گرفته تا مهندسي قابل استفاده هستند.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 8:55 توسط یاسر خالقی |

صفحه قبل 1 صفحه بعد